To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum użytkowników i dealerów programu Small Business i Bistro.
Forum użytkowników i dealerów programu Small Business i Bistro.

Praca w sieci, stanowiska POS, terminal - Problem z pracą w sieci i wyszukiwaniem. Proszę o pomoc.

pszlezak - 2015-05-31, 09:51
Temat postu: Problem z pracą w sieci i wyszukiwaniem. Proszę o pomoc.
Witam wszystkich.
Jest to mój pierwszy post na tym forum. Wynika on z faktu, że dotychczasowe wszystkie moje wysyłki celem usunięcia zaistniałego problemu nie dały rezultatu.
Mam nadzieję, że na tym forum znajdę rozwiązanie dla tego kłopotu.
Nadmienię, że od lat, staram się promować SB wśród moich znajomych. Sam u siebie w firmie także posiadam ten program. Trochę o nim wiem, kilku firmom pomagam w pracy z programem.
Ostatni problem jednak mnie pokonał. Otóż mam dwa kompy, główny i końcówkę. Oczywiście SB w wersji sieciowej. Na głównym, gdzie jest baza wszystko na oko działa dobrze. Na końcówce, ogromnym problemem jest wyszukiwanie towaru, np. podczas wystawiania faktury. Występuje on tylko wtedy, kiedy na kompie głównym, ktoś także wyszukuje towar po nazwie. Na końcówce objawia się to tym, że po wpisaniu części np. nazwy osoba pracująca musi czekać nawet 10 sekund aż program odpowie i będzie można procować dalej. Dzieje się tak tylko przy wyszukiwaniu.
Dodatkowo pojawia się problem przy zamykaniu programu na kompie głównym, można to zrobić dopiero po 10 minutach od tego jak została wylogowana końcówka. W innym przypadku, czyli jak zrobi się to za szybko, SB wywala błąd "wyjście awaryjne 6830". Po uruchomieniu programu, użytkownikowi bazy są dziewicze, wymagane jest uruchomienie ponowne i usunięcie błędnie zapisanego pliku kopii zapasowej.
Z racji wykonywanego zawodu, mam wśród swoich klientów, kilku dealerów sprzedających i serwisujących SB. Konsultowałem z nimi ten problem. Sugerowali uszkodzenie kabla sieciowego, sprawdziłem, zacisnąłem nowy, jest OK. Sugerowali także antywirus, że to niby jego wina. Wyłączyłem, sprawdziłem nic nie pomogło.
W bazie jest około 8 tys. pozycji w 12 magazynach. Jest to spory skład metalowy, oblegany dosyć mocno przez klientów, więc problem jest palący.
Czy mogę liczyć na waszą pomoc ?

Pozdrawiam,
Przemek

Pawilon Handlowy - 2015-06-01, 09:34

Witam, zobacz tutaj
http://symplex.com.pl/forum/viewtopic.php?t=1116

Wojtek - 2015-06-01, 10:08
Temat postu: Re: Problem z pracą w sieci i wyszukiwaniem. Proszę o pomoc.
pszlezak napisał/a:
Witam wszystkich.
Jest to mój pierwszy post na tym forum. Wynika on z faktu, że dotychczasowe wszystkie moje wysyłki celem usunięcia zaistniałego problemu nie dały rezultatu (...)


Oczywiście, że pomożemy ale tę sprawę łatwiej rozwiązać telefonicznie ze mną, tj. Wojciechem Graczem. W tym poście jest zbyt mało konkretów, dlatego trudno coś od razu poradzić. Poniżej pytania jakie, mi się nasunęły:

1. Na jakich Windows-ach się tam pracuje?
2. Czy grupa robocza jest ta sama?
3. Jak jest wykonane udostępnianie folderu? Np. szkodliwe jest buforowanie plików i programów (tj. praca w trybie off-line).
4. Czy folder nie należy do chmury? Pytam, bo zdarzały się już takie przypadki, a jest to absolutnie niedopuszczalne.
5. Proszę o wysłanie pliku IOLOG.TXT (i ew. IOLOG2.TXT)

pszlezak - 2015-07-16, 09:02
Temat postu: Re: Problem z pracą w sieci i wyszukiwaniem. Proszę o pomoc.
Witam ponownie, wróciłem do żywych, więc tematy zawodowe wróciły ze zdwojoną siłą.
Będę teraz u klienta,sprawdzę i odpowiem na poniższe pytania kompleksowo.
Dziękuję za zainteresowanie się tematem.
Cytat:

1. Na jakich Windows-ach się tam pracuje?
2. Czy grupa robocza jest ta sama?
3. Jak jest wykonane udostępnianie folderu? Np. szkodliwe jest buforowanie plików i programów (tj. praca w trybie off-line).
4. Czy folder nie należy do chmury? Pytam, bo zdarzały się już takie przypadki, a jest to absolutnie niedopuszczalne.
5. Proszę o wysłanie pliku IOLOG.TXT (i ew. IOLOG2.TXT)


[ Dodano: 2015-07-21, 08:00 ]
Witam, a więc:

1. Na jakich Windows-ach się tam pracuje?
Są to WIN XP SP3

2. Czy grupa robocza jest ta sama?
Tak grupa robocza jest identyczna.

3. Jak jest wykonane udostępnianie folderu? Np. szkodliwe jest buforowanie plików i
programów (tj. praca w trybie off-line).
Jest pełne udostępnienie, z możliwością modyfikacji plików i folderów.

4. Czy folder nie należy do chmury? Pytam, bo zdarzały się już takie przypadki, a jest to absolutnie niedopuszczalne.
Nie należy.

5. Proszę o wysłanie pliku IOLOG.TXT (i ew. IOLOG2.TXT)
Tego pliku nie znalazłem. Co to za plik ?

Zrobiłem testy sieci w SB i wyszły idealnie, żadnych błędów.
Nie wiem skąd te opóźnienia.
Mam nadzieję na pomoc. Sprawa bardzo irytująca, tym bardziej, że sezon budowlany w pełni.

piotrek - 2015-07-27, 08:12

Proszę jeszcze wejść do Inne->Lista wtyczek i podać, jakie wtyczki są zainstalowane. Mi pewne opóźnienie w pracy generowała wtyczka "Nagłówki".
pszlezak - 2015-09-03, 21:08

Witam,
Wszystkie proponowane przez was sposoby spróbowałem i nic...
Podmienię jeszcze sterowniki do kart sieciowych na najnowsze i zobaczę.
Chyba, że macie jakieś nowe propozycje ?

Pozdrawiam,
Przemek

Wojtek - 2015-09-04, 13:54

Ponieważ jest to Windows XP proszę sprawdzić, czy nie zainstalowano na nim Microsoft Security Essentials. Od zakończenia wsparcia dla XP ten program zachowuje się dziwnie. Należy go bezwzględnie odinstalować.
ted - 2015-09-04, 14:18

Jeżeli to możliwe to postaw jako serwer inny komputer. Najpierw przenieś program z serwera i zobacz jak działa. Jak nie ma zmian to zainstaluj czystą wersję SB4 i rozpakuj kobie bezpieczeństwa. Będziesz wiedział przynajmniej czy to wina serwera, sieci, stanowiska
Miałem takie przypadki. Raz to wina serwera, uszkodzony wirusem windows. Innym razem to wina sieci. Za wolno działała.

pszlezak - 2015-09-05, 15:19

Jak tylko się u nich trochę ruch zmniejszy, będe próbował z innym kompem, teraz nie mam tego jak zarobić.
Na ten moment podmieniłem sterownik karty na końcówce, sieć hula jak trzeba, problem jednak pozostał. Ręce mi już opadają, głupio mi przed klientem, dobrze że jest cierpliwy.
Próbowałem namówić ich na wyszukiwanie towaru bez użycia F5, ale nie jest to możliwe. Nie wiem już gdzie szukać problemu ...

Dafne - 2019-01-09, 23:02

Mam ten sam problem w sieci. Wyszukiwanie w sieci przy wpisywaniu nowego towaru do bazy to katorga 20sec które męczy za każdym nowym towarem. W kompie z bazą (serwerem)zajmuje 1sec a po sieci trwa w nieskończoność.
Ktoś coś poradzi?

ted - 2019-01-10, 00:35

Pierwsze co zrób to uaktualnij program. Jeżeli nie możesz uaktualnić, nie masz już wykupionej aktualizacji to przynajmniej przeinstaluj program
Wersja instalacyjna jest też w katalogu SB4/instaluj. Jak wiesz jak to zrobić to możesz przeinstalować z tego katalogu
Jak nie pomożę,mnie w kilku przypadkach pomogło to
ustaw stałe IP na komputerach
Wyłącz IP6
wyłacz oprogramy antywirusowe na serwerze i komputerze klienta
wyłacz zaporę windosowską
dobrze jakby na komputerze były np win7 prof, w innym wypadku trzeba poustawiać znajdowanie sieci, pokazywanie komputerów w sieci, udostępnienia itp
sprawdż czy karty sieciowe działają poprawnie. Najlepiej przesłąć z jednego komputera na drugi plik kilka gigowy i sprawdzić szybkość sieci
koniecznie sprawdzić szybkość zapisu i odczytywania na dysku serwera. Dyski czasami padają i bardzo wolno odczytują dane
podłącz inny komputer , innym kablem, najlepiej bezpośrednio do serwera i porównaj wyniki
Najczęściej pomagało przeinstalowanie programu. BYły uszkodzone pliki odpowiedzialne za transfer między komputerami

Dafne - 2019-01-10, 19:56

Program aktualny sprzed 2 tyg, wyłączone IP6, sieć poukładana idealnie,
sprawdzana prędkośc przy kopiowaniu dużego pliku opóźnienie od 1ms do 15ms,
na serwerze Win 10 na klientach dwa razy win 7, Dysk serwera pół roczny ssd,
baza danych to ok 14GB mam ok 40tyś pozycji w magazynie kartoteki od 2015r,
juz nie mam pomysłów,

Trochę sprawa się poprawia gdy na głównym programie (serwerze) nikt nie pracuje chociaż jest odpalony program to na klientach delikatnie przyśpiesza, ale i tak jet to znikome do tego jak powinno to działać.

Pawilon Handlowy - 2019-01-10, 20:00

wyłączcie programy antywirusowe
piotrek - 2019-01-14, 14:41

Antywirus to dobry trop. Inne możliwe przyczyny problemów z bazą danych opisane są tutaj:
http://symplex.eu/?q=node/296



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group