Home ::  FAQ :: Szukaj :: Użytkownicy :: Grupy



Poprzedni temat «» Następny temat
pomyłka w fakturze w poprzednim miesiącu
Autor Wiadomość
kaleon 

Pomógł: 24 razy
Posty: 492
Wysłany: 2010-06-24, 19:05   pomyłka w fakturze w poprzednim miesiącu

Witam

Chciałbym zapytać co należy zmienić w przypadku pomyłki w fakturze w starym miesiącu.

np. jesteśmy w czerwcu i okazało się że faktura w styczniu jest źle wystawiona i trzeba ją usunąć.
Gdzie i co należy zmienić aby wszystko było dobrze i w którym miesiącu.

czyli księga handlowa, środki trwałe, vat 7, ewidencja vat, vat eu, pit 5 itp.


I drugie pytanie.
Czy można jakoś zmienić sposób działania programu odnośnie wyliczania ewidencji vat tzn aby wyliczyć vat z poprzedniego miesiąc trzeba zmieniać miesiąc. Czy nie dało by się po prostu określić zakresu dat do wyliczania VAT'u
Ostatnio zmieniony przez kaleon 2010-06-24, 21:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
bastizg 

Pomógł: 31 razy
Posty: 225
Wysłany: 2010-06-24, 20:56   

Usunąć fakturę :shock: bo jest błąd :roll: .Do poprawy błędów służy chyba faktura korygująca, ewentualnie nota korygująca. Nic nie trzeba usuwać, poprawiać itd. itp.

Mógłbyś przybliżyć swoje drugie pytanie, związane z koniecznością zmiany magazynu w celu wyliczenia VAT za poprzedni miesiąc ?? O ile się nie mylę, przy wypełnianiu VAT program pyta o zakres dat.
 
 
 
kaleon 

Pomógł: 24 razy
Posty: 492
Wysłany: 2010-06-24, 21:35   

ehhh.
Twoja odpowiedź nie jest odpowiedzią na moje pytania.
Wiesz jak działa księgowanie albo ewidencja VAT? wszystko kieruję się swoimi zasadami.
To że usunąć fakturę to wiem. Ale co z innymi rzeczami czyli:

księga handlowa, środki trwałe, vat 7,ewidencja vat, vat eu, pit 5 itp

pyt. 2
Nie zmiana magazynu tylko zmiana miesiąca i nie VATt 7 tylko ewidencja VAT
_________________
Jeśli pomogłem to nie krępuj się. Postaw piwo :D

---
www.chorzepa.pl - usługi informatyczne, strony i sklepy internetowe
www.chorzepa.eu - serwery, domeny, hosting, ubezpieczenie stron www
 
 
 
monika 
monika

Pomogła: 7 razy
Posty: 15
Wysłany: 2010-06-28, 11:02   

Jeśli faktura z zamkniętego miesiąca ma być usunięta (lub poprawiona) - wówczas usuwamy (lub poprawiamy) ją w miesiącu którego dotyczy oraz w każdym kolejno założonym miesiącu.
Następnie należy wypełnić w danym miesiącu deklarację vat (i złożyć korektę) oraz księgę podatkową, aby posiadała poprawne wartości.
Jeśli chodzi o księgę handlową to jeśli dokument usuwamy , to należy zadekretowany dokument usunąć z bufora; jeśli natomiast go tylko poprawiamy - to dokument wystarczy tylko zadekretować ponownie (program wymieni wartości w dekrecie)

Jeśli chodzi o drugie pytanie
Nie ma takiej możliwości. Moduł kadrowo-płacowy. deklaracjie vat oraz księga podatkowa wymaga zakładania miesięcy.
 
 
kaleon 

Pomógł: 24 razy
Posty: 492
Wysłany: 2010-06-29, 16:29   

A jaki ma sens zmiana jednej faktury we wszystkich miesiącach?

w styczniu rozumiem że należy zmienić bo trzeba wykonać ponownie ewidencje vat, księgowanie, ale po co zmieniać w kolejnych miesiącach poza bieżącym w którym pracujemy obecnie. program nie korzysta z tych danych w żadnym miejscu.
_________________
Jeśli pomogłem to nie krępuj się. Postaw piwo :D

---
www.chorzepa.pl - usługi informatyczne, strony i sklepy internetowe
www.chorzepa.eu - serwery, domeny, hosting, ubezpieczenie stron www
 
 
 
Basia 


Pomogła: 18 razy
Posty: 124
Wysłany: 2010-06-30, 09:58   

kaleon napisał/a:
A jaki ma sens zmiana jednej faktury we wszystkich miesiącach?


Można nie poprawiać we wszystkich miesiącach tylko w tym gdzie zachodzi zmiana i w ostatnim, ale trzeba pamiętać że program będzie zgłaszał niezgodności na przełomie tych miesięcy gdzie są inne dane.

Pozdrawiam
 
 
 
darekkubicki 

Posty: 37
Wysłany: 2010-09-01, 15:54   

witam

przeczytałem posty w tym temacie i jestem zaniepokojony
albo ja czegoś nie rozumiem, albo tutaj jest tyle pomysłów na ksiegowość ile piszących :shock: prosiłbym o ew.sprostowanie moich

w/g mnie usunięcie błędnej faktury jest możliwe i nawet wskazane wtedy i tylko wtedy gdy:
1. mamy dostęp do do oryginału i kopii (niszczymy je, kasujemy dany dokument z programu i tyle - możemy wystawić nowy dok.) oraz
2. wzgląd praktyczny - możemy krok z p.1 zrobić gdy mamy nie zamknięty miesiąc - usuwanie dokumentu z zamkniętych miesięcy wiąże się z składaniem korekt VATu PITu nowymi wydrukami VATowymi,księgi :roll: I TO DLA KAŻDEGO ZAMKNIĘTEGO MIESIĄCA ODDZIELNIE !!!!! nie odważyłbym się robić tego przy zamkniętym jednym miesiącu a w podanym przykładzie od stycznia :-/ to makabra. chciałbym zaznaczyć nie MOŻECIE robić nowych wydruków, korekt, deklaracji - tak jak to było wczesniej pisane - a MUSICIE!!!! jak się powie a to i trzeba b. kontrahent zwiazany z tym dokumentem TAKŻE.

aby obsłużyć takie sytuacje istnieje instytucja FAKTURY KOREKTY !!!!!!!

wyobrażacie sobie co zrobi wasz kontrahent gdy mu zafundujecie takie manewry? ON TAKŻE MUSI zrobić to co i wy. a przede wszystkim musi Wam oddać orginał. ja bym nie oddał. to źle pachnie. (a jak Was on poprosi o oryginał to też się zastanówcie)

jeśli mamy fakturę ze stycznia i mamy skorygować jakiś błąd (nawet wyzerować) to wystawiamy ją w miesiącu w którym to zauważyliśmy.
wszyskie ewidencje (z tego bieżącego miesiąca) zostaną odpowiednio uaktualnione i ujęte w odpowiednich wydrukach, ewidencjach i deklaracjach.
jasne jest że sprawę należy traktować indywidualnie.
bo można się pomylic np. w fakturze która pozwoli nam gospodarować :evil: np 100 000 000 zł które to były by należne USk przez np pół roku 8-) . albo szybko gdzieś wyjeżdzamy albo lecimy z info do USk by naliczyli odsetki. :-(
korektę faktury na 124,86zł wpisuję spoko do programu i zapominam o niej

drugi typ korekty (błedne dane) wystawione i potwierdzone w/g wymagań odpowiednich przepisów podpinamy do dokumentu, poprawiamy dane kontrahenta w bazie danych by nie bruździły w nastepnych dokumentach i to wszystko. luzik

pozdrawiam
 
 
Basia 


Pomogła: 18 razy
Posty: 124
Wysłany: 2010-09-02, 08:48   

Witam,

generalnie ma Pan rację i jedyne co mi przychodzi do głowy jako odpowiedź na Pana post to: "przecież polak potrafi" ;-)

Pozdrawiam
Basia
74-6475961
 
 
 
kaleon 

Pomógł: 24 razy
Posty: 492
Wysłany: 2010-09-02, 09:15   

No Panie i Panowie :)
w moim pytaniu nie było żadnego konkretnego przypadku.
W pewnej firmie jest nowa księgowa i przeraziło ją to że jedna faktura zapisywana jest aż w tylu miejscach. czyli w każdym miesiącu.

I zmiana faktury wcale nie musi oznaczać że trzeba ją zmieniać u kontrahenta. Może np. obsługa źle wpisać fakturę do systemu i trzeba po prostu wpisać ją jeszcze raz.
Albo w sytuacji gdy kilka osób prowadzi dwie firmy i osoba wpisująca faktury może pomylić fakturę i wpisać nie do tego programu co trzeba. wtedy trzeba ją usunąć z jednego programu i wpisać do drugiego.
A podałem akurat miesiąc styczeń aby dodać dreszczyku emocji do mojego pytania :D

Powód jest akurat nie ważny tylko było pytanie o sam sposób działania w programie w którym jedna faktura ma swoje kopie w każdym miesiącu.


A wydaje mi się że nawet jak byś zrobił korektę faktury w styczniu to musiał byś to samo zrobić w każdym następnym miesiącu. więc bez znaczenia w jaki sposób edytujesz fakturę i tak trzeba zmieniać a pozostałych.
_________________
Jeśli pomogłem to nie krępuj się. Postaw piwo :D

---
www.chorzepa.pl - usługi informatyczne, strony i sklepy internetowe
www.chorzepa.eu - serwery, domeny, hosting, ubezpieczenie stron www
 
 
 
piotrek 
Administrator
programista


Pomógł: 77 razy
Posty: 1893
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2010-09-02, 11:11   

kaleon napisał/a:
Może np. obsługa źle wpisać fakturę do systemu i trzeba po prostu wpisać ją jeszcze raz.
Albo w sytuacji gdy kilka osób prowadzi dwie firmy i osoba wpisująca faktury może pomylić fakturę i wpisać nie do tego programu co trzeba. wtedy trzeba ją usunąć z jednego programu i wpisać do drugiego.

Albo obsługa chce coś "zakombinować" - niestety są znane takie przypadki, że fakt, iż faktura była zapisana w tak dużej ilości miejsc w programie przysłużył się do wykrycia oszustw.
 
 
 
darekkubicki 

Posty: 37
Wysłany: 2010-09-02, 14:45   

witam

sądzę że wiem w czym jest problem
kaleon napisał/a:
W pewnej firmie jest nowa księgowa i przeraziło ją to że jedna faktura zapisywana jest aż w tylu miejscach. czyli w każdym miesiącu.

jest to sprawa nomenklatury. ten "miesiąc sb" nie nie jest miesiącem w ujęciu księgowym. konkretny miesiąc sb w programie POZWALA na zaksiegowanie i wykonanie odpowiednich wydruków, deklaracji itp dokumentów które w/g odpowiednich przepisów powinny się znależć i znajdują w "miesiącu księgowym". i to całe podobieństwo. "miesiąc księgowy" to podzbiór "miesiąca sb". moim zdaniem "widoczność" danych z poprzednich miesięcy jest zaletą a nie wadą sb.

jasne, że możesz być ortodoksyjny i tak ograniczyć dane (MIESIĄCE / FUNKCJE SERWISOWE / USUWANIE DANYCH) widziane przez program że miesiące te będą sobie równe. NIE RADZĘ tego. stracisz komfort pracy i tak do końca nie wiem czy program jest na to przygotowany (np. w/g jakiego kryterium usuwa dokumenty; w/g daty księgowania? daty przyjęcia? daty wystawienia? bo ksieguje w/g daty ksiegowania. to mogą wyjasnić koledzy z SYMPLEX-a. ja nie jestem aż takim badaczem 8-) ). a nie opłaca się tego robić by pani księgowa nie była przerażona. ma o tym wiedzieć. ma wiedzieć też to, że każdy nowy założony miesiąc "fotografuje" dane z miesiąca poprzedniego i nimi wypełnia bieżący miesiąc . to jest stan początkowy. napisałem fotografuje bo uważam że to uzmysławia pewien problem (przynajmniej ja go miałem). łatwo przecież zrozumieć że wykonana fotografia nie zmienia się jeśli zacznie się poruszać sfotografowany obiekt? (odrzucamy Harrego pottera :-D ) tak jest też w przypadku zmian w zamkniętym miesiącu!!! zmiany które zrobisz w zamkniętym miesiącu (fotografowany obiekt) NIE PRZENOSZĄ się na miesiące otwarte po nim( fotografia).

w przypadku błędów związanych z fakturami (czy dowodami wewnętrzymi) których nie można załatwić fakturą korektą (np. kilkukrotne zaksiegowanie tej samej fatury, pomyłka przy wpisywaniu kwoty itp) które wystepujące w zamknietych miesiącach nadal twierdzę że dokonujemy korekty w miesiącu bieżącym dowodem wewnetrznym. inaczej będziemy musieli retuszować fotografie wszystkich miesięcy nastepujących po wpisie. ale to nie wszystko. wydrukować i złożyć odpowiednie deklaracje. za wszystkie miesiące.ale to nie wszystko. wydrukować ewidencje i księgę. za wszystkie miesiące

ponieważ przepisy podatkowe mają nad nami jurysdykcję przez 5 lat podatkowych... to nie wyobrażam sobie korygowania sobie np podwójnie wpisanej w koszty faktury zakupu z 2004 roku. do "za wszystkie miesiące" trzeba by było dodać "i lata".

taka kostrukcja miesiecy jest jak najbardziej słuszne i wynika z właściwości baz danych.
przetrawienie tego też zajeło mi trochę czasu i ze dwa telefony do pani Basi :-D

pozdrawiam
 
 
kaleon 

Pomógł: 24 razy
Posty: 492
Wysłany: 2010-09-02, 17:37   

piotrek napisał/a:
kaleon napisał/a:
Może np. obsługa źle wpisać fakturę do systemu i trzeba po prostu wpisać ją jeszcze raz.
Albo w sytuacji gdy kilka osób prowadzi dwie firmy i osoba wpisująca faktury może pomylić fakturę i wpisać nie do tego programu co trzeba. wtedy trzeba ją usunąć z jednego programu i wpisać do drugiego.

Albo obsługa chce coś "zakombinować" - niestety są znane takie przypadki, że fakt, iż faktura była zapisana w tak dużej ilości miejsc w programie przysłużył się do wykrycia oszustw.


Obsługa jest częścią rodziny więc nie sądzę że ktoś chce coś pokombinować na nie korzyść właściciela. Problem jest jedynie w wypadku dwóch takich samych firm którym się różni część nazwy firmy oraz nip. reszta jest identyczna więc czasami może zdarzyć się pomyłka przy wpisywaniu faktury.

ale to jest nie ważne. nie w tym jest problem. W sumie żadnego problemu nie ma tylko użytkownik "darekkubicki" sprawę przedstawił w nieco innej formie niż jest w rzeczywistości.

Jedynym utrudnieniem podczas zakładania nowego miesiąca jest fakt iż trzeba założyć nowy miesiąc aby wyliczyć ewidencje VAT w nowym miesiącu.

Albo księgowanie miesiąca poprzedniego nie możemy wykonać w miesiącu obecnym tylko musimy przejść do starego miesiąca i tam dopiero księgować.

Pozdrawiam
_________________
Jeśli pomogłem to nie krępuj się. Postaw piwo :D

---
www.chorzepa.pl - usługi informatyczne, strony i sklepy internetowe
www.chorzepa.eu - serwery, domeny, hosting, ubezpieczenie stron www
 
 
 
darekkubicki 

Posty: 37
Wysłany: 2010-09-03, 16:38   

witam

kaleon napisał/a:
Jedynym utrudnieniem podczas zakładania nowego miesiąca jest fakt iż trzeba założyć nowy miesiąc aby wyliczyć ewidencje VAT w nowym miesiącu.

Albo księgowanie miesiąca poprzedniego nie możemy wykonać w miesiącu obecnym tylko musimy przejść do starego miesiąca i tam dopiero księgować.


wyobrażam sobie kostrukcję bazy banych która by nie sprawiała utrudnień o których piszesz czyli :
pracujesz na bazie danych w wersji "open". program "widzi" wszystkie dane
podajesz tylko miesiąc i rok a program wypełnia deklaracje,ewidencje, z zadanych okresów danymi jakie znajduje w bazie. dla programu nie ma to najmniejszego problemu. nie straszne mu będą zmiany stawek podatku , przepisów itd co wymysli fiskus. po prostu pobierze właściwe formaty, stawki stosownie do zadanej daty.

nie wyobrażam sobie jednak praktycznego wykorzystania takiego pomysłu. każda zamierzona czy nie zamierzona zmiana danych musiałaby skutkować korektami w miesiącu zaksiegowania dokumentu i wszystkich nastepujących po nim. i wymagała by świadomości takiego działania - nie zawsze ona jest. a lipa kompletna jeśli zmiana danych byłaby niezamierzona. tu najlepiej powinni wypowiedzieć się koledzy z symplex'a. ja to tak czuję

nie byłoby opoki, podstawy na czym opiera się ksiegowanie następnych miesięcy. przecież gdybyś prowadził "papierową" księgę to usunięcie bez śladu z niej zapisu skutkowałoby przepisywaniem od tego momentu wszystkich miesięcy.

mi parę razy zdarzyły się przypadki dwukrotnego zaksiegowania tych samych faktur zakupu (mimo kontroli przez program nr faktur) oraz wpisania dokumentu nie przeznaczonego dla tej działalności (faktura z makro na brata) ZAWSZE korygowałem je w bieżącym miesiącu dowodami wewnętrznymi . niestety, jeśli chce się usunąć dokument bez śladu, to trzeba przebijać się przez retuszowanie wszystkich miesięcy

pozdrawiam
 
 
atmn 

Posty: 15
Wysłany: 2018-03-15, 15:48   

Witam.
Odkopałem temat, ponieważ poszukuję sposobu na masową zmianę nip i nazwy kontrahenta.
Osoba wprowadzająca faktury przegapiła fakt, że jednoosobowa DG przeszła w spółkę. Wszystko pozostało bez zmian, jedynie doszły literki Sp. z o.o. i zmienił się nip. Wartości, towary itp. bez zmian, korekt vat i kpir nie trzeba składać.
Jak to wyprostować najkorzystniej i najbezpieczniej ?
 
 
ted 

Pomógł: 24 razy
Posty: 568
Wysłany: 2018-03-18, 09:08   

Tworzysz nowego kontrahenta. A w fakturach z błednymi danymi zmieniasz odbiorcę
Tabele/sprzedaż/faktury krajowe
jeżeli nie jest to ogromna ilość faktur to szukasz faktury ustawiasz kursor i
inne operacje (F12)/zmień kontrahenta (CTRL+F7)
zatwierdzasz i zmieniony odbiorca faktury
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group