Wysłany: 2018-07-04, 15:23 Przeniesienie kontrahenta między tabelami spisu os.fiz->f
Witam !
przez pomyłkę dopisałem kontrahenta (os.fiz) do spisu firm. Chciałbym go przenieść wraz z jego kartoteką do tabeli os.fiz. gdzie powinien był być pierwotnie. Jak to zrobić ?
Niestety nie jest możliwe takie przeniesienie.
Należy:
1. Usunąć dokumenty kontrahenta;
2. Usunąć kontrahenta z rejestru;
3. Dodać kontrahenta do odpowiedniego rejestru;
4. Wpisać na nowo dokumenty kontrahenta;
Niestety nie jest możliwe takie przeniesienie.
Należy:
1. Usunąć dokumenty kontrahenta;
2. Usunąć kontrahenta z rejestru;
3. Dodać kontrahenta do odpowiedniego rejestru;
4. Wpisać na nowo dokumenty kontrahenta;
hmm...
problem polega na tym, że kartoteka Klienta jest już bogata i za dużo jest z tym kombinowania "na piechotę". Myślałem, że może jest jakiś skrót klawiaturowy, który przeniesie to do innej tabeli. Chyba zostanie tak jak jest, za bardzo nie widzę przeniesienia tego w taki sposób o jakim piszesz. Swoją drogą nie bardzo też rozumiem potrzebę stworzenia dwóch osobnych spisów kontrahentów. Czemu by to miało w praktyce służyć ? Wystarczyłby tylko znacznik definiujący os.fiz/firmę i na jego podstawie domyślnie można byłoby kierować wystawianie typy dokumentów.
Pozdrawiam!
Niestety nie jest możliwe takie przeniesienie.
Należy:
1. Usunąć dokumenty kontrahenta;
2. Usunąć kontrahenta z rejestru;
3. Dodać kontrahenta do odpowiedniego rejestru;
4. Wpisać na nowo dokumenty kontrahenta;
hmm...
problem polega na tym, że kartoteka Klienta jest już bogata i za dużo jest z tym kombinowania "na piechotę". Myślałem, że może jest jakiś skrót klawiaturowy, który przeniesie to do innej tabeli. Chyba zostanie tak jak jest, za bardzo nie widzę przeniesienia tego w taki sposób o jakim piszesz. Swoją drogą nie bardzo też rozumiem potrzebę stworzenia dwóch osobnych spisów kontrahentów. Czemu by to miało w praktyce służyć ? Wystarczyłby tylko znacznik definiujący os.fiz/firmę i na jego podstawie domyślnie można byłoby kierować wystawianie typy dokumentów.
Pozdrawiam!
Dopiszę na listę stworzenie takiej funkcji serwisowej, ale nie obiecuję, że to będzie zrobione.
Funkcja serwisowa bardzo trudna do napisania - samo przeniesienie kontrahenta w inne miejsce nie jest problemem. Problemem jest powiązanie wystawionych już dokumentów z nowym kontrahentem. Do tego dochodzą np. cenniki indywidualne, dane dodatkowe, rabaty w grupach dla kontrahenta, płatnik/odbiorca,.....
Pytasz po co rozdzielać - chodzi o logiczne rozróżnienie grup kontrahentów. Użytkownikom i tak jest mało - chcą np. rozdzielić dostawców i odbiorców na osobne tabele (co zresztą też jest bardzo trudne do zrealizowania)
Wolę zawsze zapytać, bo z nowymi wersjami SB pojawiają się ciekawe funkcjonalności i nie sposób być zawsze na bieżąco z pozycji usera. Do tego nie wszystkie skróty klawiaturowe są rozpisane w danej tabeli i miałem nadzieję, że ta opcja jest gdzieś schowana :) .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum