Home ::  FAQ :: Szukaj :: Użytkownicy :: Grupy



Poprzedni temat «» Następny temat
Terminal PeP Verifone Vx510 + OpenVPN
Autor Wiadomość
oskardto 

Posty: 50
Wysłany: 2020-01-20, 16:10   Terminal PeP Verifone Vx510 + OpenVPN

Witam,
po uruchomieniu openvpn na stacji z windows 10 gdzie pracuje small business, nie mam możliwości używać terminala kart płatniczych po protokole SKProt 1.4.0.0 lan.
W momencie przesyłania wartości transakcji do terminala wyskakuje:

i po chwili:


Czy ktoś pomoże to naprawić ?
Może da się na sztywno wpisać adres IP terminala, aby nie korzystał small z broadcasta ?

pozdrawiam
osk.
 
 
 
grzesiek 


Pomógł: 21 razy
Posty: 396
Wysłany: 2020-01-23, 15:32   

Obawiam się, że to nie to forum...trzeba pisać do PeP'a aby zmienili sposób komunikacji z terminalem i nawiązywania połączenia...
 
 
kicek 

Pomógł: 2 razy
Posty: 34
Wysłany: 2020-01-23, 18:56   

Jest dwa wyjścia. Pierwsze połączyć terminal przez kabel RS, a drugie to łączyć się vpn nie na stacji tylko w ruterze (nie wszystkie rutery obsługują VPN).
 
 
Pawilon Handlowy 


Pomógł: 9 razy
Posty: 380
Wysłany: 2020-01-23, 20:43   

Zmieniam dostawcę kart płatniczych na Polskie Epłatności.

Do tej pory jeszcze jest Eservice. Wszystkie terminale mam podpięte do routera. Wszystkie mają własne stałe adresy ip.

Czy Polskie Epłatności również mają problem z komunikacją ze SB4?
Czy mam się martwić?
 
 
kicek 

Pomógł: 2 razy
Posty: 34
Wysłany: 2020-01-23, 22:41   

Problem pojawia się gdy na stacji roboczej robimy połączenie VPN. Windows wtedy widzi dwie sieci (lokalną i vpn) i program SB nie wie przez którą sieć ma wysłać sygnał do terminala płatniczego. Można jeszcze spróbować ustawić routing ale nie wiem czy to coś pomoże. Ja zrobiłem to na ruterach mikrotik i działa super. Plusem jest to, że ruter sam na odnowi połączeni VPN a windows niestety nie.
 
 
Przemo 
Przemek

Posty: 4
Wysłany: 2020-09-22, 20:41   Ten sam problem

Mam ten sam problem, Pan Grzesiek powiedział że coś blokuje port 5000 i 5010 ale wyłączyłem już Zaporę i odinstalowałem Nortona ale nadal mam ten sam błąd.
nie mam żadnego VPNa.
Macie jakieś pomysły?
 
 
 
mackyt 
Setcom Szczecin

Posty: 2
Wysłany: 2021-02-01, 19:55   Ingenico Desk/3500 - LAN - SMALL B. ver. 5.20......11964

1.Pierwsze podejście do uzyskania połączenia zakończone fiaskiem. PeP zapewnia, że terminal jest przygotowany do połączenia po sieci LAN. W small wybrano model połączeń jako Polskie ePłatności protokół SKProt 1.4.0.0 (LAN), wpisano nr ID terminala (8 cyfr). Przy opcji test uzyskuję tylko komunikaty z początku tego wątku. Nie ma znaczenia, czy ustawię terminal jako dhcp, czy wpiszę nr IP z puli, jaką posiada PC ze small, to jest ta sama sieć.
Czy ktoś może podłączał ten model terminala ?

2.Porty 5000, 5010, 5020 odblokowane, brak komunikacji nawet przy wyłączonej zaporze. Połączyłem PC i terminal na stałych IP przez switch, urządzenia w sieci widoczne, odpowiadają na PING, brak komunikacji.


Z poważaniem, Maciek Turowski.
 
 
bryk 

Posty: 29
Wysłany: 2021-02-18, 11:04   Re: Ingenico Desk/3500 - LAN - SMALL B. ver. 5.20......11964

mackyt napisał/a:
1.Pierwsze podejście do uzyskania połączenia zakończone fiaskiem. PeP zapewnia, że terminal jest przygotowany do połączenia po sieci LAN. W small wybrano model połączeń jako Polskie ePłatności protokół SKProt 1.4.0.0 (LAN), wpisano nr ID terminala (8 cyfr). Przy opcji test uzyskuję tylko komunikaty z początku tego wątku. Nie ma znaczenia, czy ustawię terminal jako dhcp, czy wpiszę nr IP z puli, jaką posiada PC ze small, to jest ta sama sieć.
Czy ktoś może podłączał ten model terminala ?

2.Porty 5000, 5010, 5020 odblokowane, brak komunikacji nawet przy wyłączonej zaporze. Połączyłem PC i terminal na stałych IP przez switch, urządzenia w sieci widoczne, odpowiadają na PING, brak komunikacji.


Z poważaniem, Maciek Turowski.


Zmień switcha - miałem podobny problem z jednym z terminali. Nie współpracował ze switchami/routerami jednej firmy. Aby działał musiałem podłączyć dodatkowe urządzenie pomiędzy.
Terminal łączy się z internetem?
 
 
Wislanka 

Posty: 11
Wysłany: 2021-05-24, 06:57   

Witam serdecznie Szanownych Kolegów :)

Również próbuję rozgryźć problem połączenia z terminalem PeP podczas włączonego VPNa
Nadmienię, że miałem również problemy aby small (klient) łączył się z serwerem w sieci kiedy miałem VPN dopiero po wpisaniu IP serwera na klientach problem zniknął,
z terminalem jest jednak inaczej, ponieważ nie ma możliwości wpisać IP terminala na komputerze a tylko podać można POS ID i tu jest pies pogrzebany...

Koledzy @mackyt oraz @oskardto poradziliście sobie jakoś ?>?

Będę bardzo wdzięczny za pomoc!!
Pozdrawiam i miłego dnia życzę :)

Daniel
_________________
Byle do przodu !! :)
 
 
grzesiek 


Pomógł: 21 razy
Posty: 396
Wysłany: 2021-06-14, 09:03   

W nowym Smallu jest możliwość ustawienia adresu IP z jakim ma się odbywać komunikacja terminala...rozwiązanie ma być stosowane gdy mamy np. dwie karty sieciowe, aby wskazać gdzie ma się odbywać komunikacja z terminalem.

F4 Ustawienia Pep


PEP.png
Plik ściągnięto 36 raz(y) 23,24 KB

PEP.png
Rys.1
Plik ściągnięto 6 raz(y) 23,24 KB

PEP.png
Plik ściągnięto 2 raz(y) 23,24 KB

PEP.png
Plik ściągnięto 8 raz(y) 23,24 KB

 
 
Wislanka 

Posty: 11
Wysłany: 2021-06-15, 06:50   

grzesiek napisał/a:
W nowym Smallu jest możliwość ustawienia adresu IP z jakim ma się odbywać komunikacja terminala...rozwiązanie ma być stosowane gdy mamy np. dwie karty sieciowe, aby wskazać gdzie ma się odbywać komunikacja z terminalem.

F4 Ustawienia Pep


Bardzo serdecznie dziękuję za wiadomość, oczywiście zaktualizuję i dam znać czy działa !! :)

Pozdrawiam

Daniel



Witam ponownie,
w weekend znalazłem czas aby przeprowadzić aktualizację smalla i spróbować pomęczyć tą komunikację...
z przykrością informuję, że niestety to nie działa, pomijając już nawet VPN...

opisze jako jest:

1)
Terminal PeP komunikacja przez LAN pod F4 wpisuje TID (POS ID) i wpisuje adres IP terminala - przy takiej konfiguracji transmisja do terminala przy chęci zapłacenia kartą wydłuża się o 10sek, klient zbliża kartę, terminal akceptuje płatność wychodzi wydruk z terminala, ale na monitorze mam cały czas komunikat "Komunikacja z Terminalem" nic się nie dzieje, trzeba ESC usunąć komunikat i ewentualnie zmienić na płatność gotówką bo paragon nie przejdzie inaczej...;/

Zaznaczam, że cały czas mam jedną kartę w komputerze oraz jedną sieć !!

2)
Jeżeli wpisze w miejsce POS ID jakiś inny numer bądź same zera (coś musi być wpisane bo inaczej mam komunikat z programu, że błędny numer i nic się nie da zrobić) i wpisze IP terminala to przy płatności kartą mam komunikat "Błąd wysyłania pakietu rozgłaszającego (tak jak to było w starszych wersjach) mam trzy przyciski do wyboru "Tak" "Nie" "Zignoruj"
mogę dać "Zignoruj" i wtedy program idzie dalej z płatnością, czyli na terminalu wszystko przechodzi dobrze tylko dłużej o te 10sek, ale komputer zatrzymuje się tak jak przy próbie pierwszej i można tylko anulować transakcję, wtedy mamy komunikat "Pakiet żądania przerwania transakcji" i później " Błąd gniazd nr: 1400"

3)
Trzecia próba to wpisane POS ID i IP terminala z włączoną drugą siecią VPN, skutek taki jak przy próbie drugiej, czyli po naciśnięciu "Zignoruj" znajduje terminal, ale nie dostaje od niego odpowiedzi.

Reasumując coś jest nie tak z samym wpisywanie IP.
Oczywiście po nieusunięciu z ostawień IP terminala wszystko pracuje jak poprzednio, czyli dalej nie możemy używać VPN bo nie można przypisać na stałe IP terminala...;/

Mam nadzieję, że jest to zrozumiałe :)
W razie potrzeby służę dodatkowymi testami i z niecierpliwością czekam na poprawkę do tego terminala :)

Dziękuję za zajęcie się problemem!!
Pozdrawiam
Daniel
_________________
Byle do przodu !! :)
 
 
krzysiek 

Pomógł: 4 razy
Posty: 158
Wysłany: 2021-06-25, 13:34   

W najnowszej wersji 5.21.0625.12517 dodano możliwość wysłania pakietu rozgłoszeniowego tylko do konkretnego adresu IP (czyli Terminal IP) zamiast do wszystkich komputerów w sieci.

Załatwia to problem VPN.

Diler potwierdził, że problem została załatwiony.
 
 
Wislanka 

Posty: 11
Wysłany: 2021-06-26, 07:42   

Bardzo serdecznie dziękuję za błyskawiczną reakcję i rozwiązanie problemu!!
Teraz wszystko działa, można spokojnie używać VPN'a
Dalej musimy wpisywać TID ID terminala (co wydaje się bez sensu), niemniej jednak komunikacja działa wzorowo!! :)

Jeszcze raz dziękuję P. Krzysztofie !! :)

Pozdrawiam
Daniel
_________________
Byle do przodu !! :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group