Może jednak należało przyłożyć się do wyszkolenia swoich dealerów aby właściwie prezentowali Państwa produkt a nie na zasadzie sprzedać za wszelką cenę. a potem jakoś se poradzimy.
Tak się niestety składa, że od kilku lat się do tego przykładam.
Każdy dealer, zanim zacznie z nami współpracę, musi u nas przejść szkolenie. W programie szkolenia jest m.in. inwentaryzacja. Oczywiście dealer dealerowi nierówny. Szkolenie trwa tylko kilkanaście godzin. Jeżeli dealer faktycznie tylko sprzedaje program, uchylając się od szkolenia, czy nawet obowiązku instalacji i konfiguracji programu, to powinien zostać zweryfikowany podwójnie:
* przede wszystkim przez klienta - proszę po prostu poszukać innego, bardziej kompetentnego dealera w swojej okolicy
* jeżeli postępowanie dealera jest rażące - odmawia udzielenia wszelkiej pomocy, zwalając obsługę na nas - być może warto zatelefonować w tej sprawie do Wojtka Króla - naszego szefa działu sprzedaży. Dealer zostanie zdjęty ze strony www. Może być również zaproszony ponownie na szkolenie.
Macie bardzo miłą panią na infolini chodź wyczuwałem już lekko drżący głos świadczący
o tym że zadaje głupie pytania...
Mam wytłumaczone ! mam nadzieje że przeżyje te inwenture.
Do Piotrka i Grześka - bardzo przepraszam za pomówienie co do szkoleń, źle sformułowałem moje twierdzenie, chodziło mi o kontrolę dealerów, sam nim jestem w swojej branży i wiem przez jakie sito nieraz przechodzimy od producentów...
Przepraszam za nerwowy stan na forum, mnie lekko poniosło no cóż tyle tysięcy pozycji i strach w oczach że nie dam z tym rady.
Podłączę się i zapytam. Mam na stanie towary kupione przed 1 stycznia 2011 ze starymi stawkami VAT. Robię wydruk inwentaryzacji i w momencie gdzie mam towar kupiony tylko w ubiegłym roku to nie ma problemu drukuje się stawka a jeśli mam towar z ubiegłego roku przynajmniej 1 szt i przynajmniej 1 kupioną w tym roku pole VAT jest puste. Czy taka pozycja nie powinna się wydrukować 2 razy z różnymi stawkami. Jak to "naprawić"? Mogę sobie zrobić RW/PW i wszystko będzie w nowych stawkach tylko chyba nie tędy droga. Proszę o podpowiedź.
Jak zrobić czy w ogóle jest taka opcja, żeby do protokołu różnic "nie dawało" mi towaru z zerowym stanem.
Jeżeli ich nie mam bo sprzedałem to nie ma sensu wprowadzać do spisu. Lista ogromnie się powiększa.
Masz pewność zę towar w sklepie jest na 100% zgodny . Jak nie widzisz towarów wszystkich to jak stwierdzisz że własnie na ty towarze są błędy
Komputer nie wie że jak ma stan jest 0 to tego towaru nie ma rzeczywiście na stanie
Spis towarów jaki jest w sklepie wg komputera można wydrukować z zakładki inwentura wg towarów lub wg dostaw. Ta nie drukuje stanów zerowych
Masz pewność zę towar w sklepie jest na 100% zgodny . Jak nie widzisz towarów wszystkich to jak stwierdzisz że własnie na ty towarze są błędy
Komputer nie wie że jak ma stan jest 0 to tego towaru nie ma rzeczywiście na stanie
Spis towarów jaki jest w sklepie wg komputera można wydrukować z zakładki inwentura wg towarów lub wg dostaw. Ta nie drukuje stanów zerowych
Mam właśnie pewność, są oczywiście różnice, ale to nie powód żeby bez sensu drukować ponad trzy tysiące pozycji których nie ma a na których trzeba napisać ilość "zero"
Mam części zamienne bardzo drobne i jest to naprawdę upierdliwe.
W lokalizacji co podajesz owszem wydrukuje ale jest to już forma rozliczenia inwentaryzacji a ja potrzebowałem protokół różnic z towarami bez stanów zerowych.
Pomimo moich ogromnych chęci zaakceptowania, nadal twierdzę że moduł inwentury w tym programie jest beznadziejny. Reszta jak najbardziej OK
Zawsze możesz zrobić podział towarów na grupy towarowej albo kategorie które ułatwiają remanent dużej ilości asortymentu.
Możesz drukować po kolei grupy towarowe które potrzebujesz policzyć.
A jeśli już żywcem chcesz używać tak jak używasz to zrób sobie selekcje poprzez CTRL + S i zaznaczyć wszystkie towary ze stanem 0 "zero" i ich po prostu nie drukować.
Gdy wciśniesz F3 musisz wybrać czy drukujesz nie zaznaczone "jasne" czy zaznaczone "szare"
I problem masz rozwiązany...
_________________ Jeśli pomogłem to nie krępuj się. Postaw piwo :D
---
www.chorzepa.pl - usługi informatyczne, strony i sklepy internetowe
www.chorzepa.eu - serwery, domeny, hosting, ubezpieczenie stron www
....A jeśli już żywcem chcesz używać tak jak używasz to zrób sobie selekcje poprzez CTRL + S i zaznaczyć wszystkie towary ze stanem 0 "zero" i ich po prostu nie drukować.
Gdy wciśniesz F3 musisz wybrać czy drukujesz nie zaznaczone "jasne" czy zaznaczone "szare"
...
DZIĘKI, faktycznie pomoże zaoszczędzić mi to mnóstwo czasu, a programiści Small wystarczy że "dorobią" opcje "wybierz z niezerowym stanem"
Ale jest minus tej operacji bo muszę usunąć wszystkie kartoteki z zerowym stanem dopiero wtedy w Protokole Różnic "pobierze " mi towary z niezerowym
DZIĘKI, faktycznie pomoże zaoszczędzić mi to mnóstwo czasu, a programiści Small wystarczy że "dorobią" opcje "wybierz z niezerowym stanem"
Możesz napisać co właściwie chcesz wydrukować. Inwenture na 31.12.2011 czy protokół różnic ze spisu z natury aby wiedzieć jakie są różnice w stanach. Czyli potrzebujesz stany towarów czy różnice w inwenturze. Przecież to nie jest to samo!
W "stanach na dzień" nie ma ujemnych wartości, chyba że sobie tak specjalnie ustawisz
W protokole różnic muszą być wszystkie towary nawet te ze stanami zerowymi i ujemnymi bo dopiero sprawdzasz stany komputerowe z rzeczywistością na półkach
Cały czas piszę że chodzi mi o protokół różnic a prawidłowo powinien brzmieć: Arkusz spisu z natury, który zgodnie z przepisami powinien zawierać dane jak rodzaj inwentury, kto wykonuje miejsce na podpisy komisji... itp
W protokole różnic mają być wszystkie towary które są w sklepie a nie w komputerze,
jeżeli kupuję towar 1 pozycja, pod zamówienie klienta i zaraz go sprzedaję więc kartoteka mi zostaje zerowa i mam takich pozycji ponad 3 tyś z roku, więc po jakiego grzyba mam to wykazywać w protokole skoro NA 100 % nie mam tego towaru na półce.
Cały czas piszę że chodzi mi o protokół różnic a prawidłowo powinien brzmieć: Arkusz spisu z natury, który zgodnie z przepisami powinien zawierać dane jak rodzaj inwentury, kto wykonuje miejsce na podpisy komisji... itp
W protokole różnic mają być wszystkie towary które są w sklepie a nie w komputerze,
jeżeli kupuję towar 1 pozycja, pod zamówienie klienta i zaraz go sprzedaję więc kartoteka mi zostaje zerowa i mam takich pozycji ponad 3 tyś z roku, więc po jakiego grzyba mam to wykazywać w protokole skoro NA 100 % nie mam tego towaru na półce.
Choćby po to, żeby komisja podpisała się pod informacją, że takiego towaru nie ma w magazynie. Proponuję w takim przypadku produkty na zamówienie klienta przerzucać do takiej grupy towarowej, która będzie wyłączona z inwentaryzacji.
A jeśli już żywcem chcesz używać tak jak używasz to zrób sobie selekcje poprzez CTRL + S i zaznaczyć wszystkie towary ze stanem 0 "zero" i ich po prostu nie drukować.
Gdy wciśniesz F3 musisz wybrać czy drukujesz nie zaznaczone "jasne" czy zaznaczone "szare"
I problem masz rozwiązany...
Mozna też posortowac wg stanu rzeczywistego (to co było liczone) i wydrukowac od linii 1 do linii ostatniego zapisu
A programiści Small Businessa NIE DOROBIĄ jednej małej opcji "nie pobieraj towarów ze stanem zerowym". Nie zrobią tego nie dlatego żeby zrobić na złość użytkownikowi forum o nicku "robotek", ani nie dlatego, że nie potrafią. Po prostu jest to opcja, którą wykorzysta w umiejętny sposób 5% firm korzystających ze Small Businessa (ponieważ mają taką specyfikę).
Już w tej chwili jesteśmy zasypywani telefonami, że ktoś wypełnił protokół różnic towarami ze wszystkich magazynów, a towar który skanują im się nie znajduje chociaż w magazynie jest. Potem dopiero się okazuje, że wykluczyli z pobierania jakąś grupę towarową. Z taką opcją byłoby jeszcze gorzej! Ktoś pomyślałby, że po co pobierać towary ze stanem zerowym, a potem by się okazało, że nie jest wprowadzona jakaś faktura zakupu i klientowi nie rozpoznaje się przy sczytywaniu 30 kodów.
Są w Small Business-ie proste narzędzi do sortowania, selekcjonowania i wykluczania pozycji, na wydrukach. Dodatkowo myślę, że żadnym problemem nie jest (raz w roku) usunąć za pomocą np. makra (też dostępne w podstawowej wersji programu) 3000 pozycji z inwentaryzacji, które za pomocą selekcji bądź sortowania przenieśliśmy na koniec tabeli.
Przy dorabianiu nowych opcji w programie musimy myśleć o większości użytkowników.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum