Po pierwsze to dziękuję bardzo za życzenia, cokolwiek miałyby one znaczyć.
Pytając czy coś się ruszyło, miałem na myśli drugą wtyczkę:
"Być może doczekamy się drugiej wtyczki, która będzie działała przez webservice ze sklepami, które dają taką możliwość. Wtedy wersja demo będzie działała od razu i koszt powinien być niższy, gdyż nie będzie trzeba "ręcznie" integrować każdego sklepu. Ale to kwestia co najmniej kilku miesięcy. "
Czy w tej sprawie coś wiadomo?
Zgadzam się z Pańskimi argumentami na temat automatyzacji, ale też proszę zrozumieć sytuację w jakiej jestem. Uruchamiam darmowy sklep PrestaShop z powodu ograniczonych finansów i braku pewności, że to wypali. Gdybym miał nadmiar gotówki i pewność to zakupiłbym sklep dedykowany wraz z integracją z SB. Koszt integracji z SB to koszt podstawowego gotowego sklepu internetowego, oczywiście nie dedykowanego. Na rynku jest już kilka sprawdzonych rozwiązań integrujących inne programy magazynowe ze sklepami internetowymi w niższej cenie. Ja jednak jestem zadowolony z SB i miałem nadzieję, że pozostanę przy programie SB. Rozumiem Państwa postawę, bo płatna automatyczna integracja i tak będzie się sprzedawać a stworzenie drugiej wtyczki zakłóciłoby przychody z płatnej integracji. Nie mniej zapytać można...
Czyli mamy sytuację patową. Nie za bardzo zrozumiałem jak mam sprawdzić przydatność wtyczki bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów. Nie wierzę w możliwość 100%-go zabezpieczenia realizacji zamówienia internetowego działającego w oparciu o sklep stacjonarny (przecież towary w koszykach klientów nie skasowane jeszcze przez kasjera są tak naprawdę już sprzedane i mogą krążyć po sklepie jeszcze kilkanaście minut). Z drugiej strony w Preście zamówiony produkt jest blokowany do czasu realizacji zamówienia czyli fizycznego zdjęcia go z półki i nadania odpowiedniego statusu. To wykonuje człowiek i żaden system go w tym nie wyręczy. Tak więc mówimy o wtyczce (module), które rozwiązują tylko ujęcie kilku procesów dotyczących transmisji danych w sposób automatyczny z zadaną częstotliwością. Jego użyteczność zależy od skali obrotów w sklepie stacjonarnym i internetowym. Przy proponowanej cenie wydaje mi się, że w przypadku małego sklepu korzyść z jego zakupu może być wątpliwa. Tak przy okazji - pisząc o "kocie w worku" - miałem na myśli brak jakichkolwiek informacji o produkcie-jak działa, jakie są wymagania, czego dotyczy cena itp. Z tego co widzę to bardziej jest to usługa niż gotowy element do wykorzystania przez użytkowników. Zachęcam do rozwinięcia tematu bo gdzie to robić jak nie tu ?
Rozumiem Państwa postawę, bo płatna automatyczna integracja i tak będzie się sprzedawać a stworzenie drugiej wtyczki zakłóciłoby przychody z płatnej integracji. Nie mniej zapytać można...
Brak kolejnej wtyczki wynika tylko i wyłącznie z braku czasu. Mam w tej chwili inne zobowiązania, którymi jestem zajęty. Proszę mi wierzyć, że lepiej byłoby sprzedawać wtyczkę, która zarabia na siebie nie wymagając żadnej ingerencji z mojej strony.
[ Dodano: 2013-03-19, 15:50 ]
nurek napisał/a:
Czyli mamy sytuację patową. Nie za bardzo zrozumiałem jak mam sprawdzić przydatność wtyczki bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów.
Wydaje mi się, że to wyjaśniłem kilka postów powyżej.
nurek napisał/a:
Nie wierzę w możliwość 100%-go zabezpieczenia realizacji zamówienia internetowego działającego w oparciu o sklep stacjonarny (przecież towary w koszykach klientów nie skasowane jeszcze przez kasjera są tak naprawdę już sprzedane i mogą krążyć po sklepie jeszcze kilkanaście minut).
Zgadza się. Nikt w to nie powinien wierzyć, bo to nie jest możliwe. Żeby być na 100% pewnym, że nie będzie takiej sytuacji, że klient złoży zamówienie na towar, którego nie mamy, trzeba założyć osobny magazyn na sprzedaż internetową i poprzez przesunięcia wysyłać do niego towary, które chcemy wystawić do sprzedaży internetowej. Te towary trzeba też zdjąć z półek.
Jeżeli jednak nie mamy sklepu samoobsługowego, a zamówienia ze sklepu internetowego ściągają nam się np. co minutę, to możemy ustawić sobie w Smallu "zakaz sprzedaży poniżej zera". Wtedy ekspedient od razu zobaczy, że towaru brak na stanie i nie będzie do tej półki podchodził.
W praktyce wiele firm sprzedaje towar, który może szybko zamówić w razie braku. Spotkałem się z takimi rozwiązaniami, że 100% asortymentu w sklepie internetowym to towary, których brak w magazynie. Ot, kwestia specyfiki danej firmy.
nurek napisał/a:
Z tego co widzę to bardziej jest to usługa niż gotowy element do wykorzystania przez użytkowników.
Można tak powiedzieć. Sama wtyczka jest bezużyteczna bez wykonanej usługi. Zresztą każdy klient otrzymuje spersonalizowaną wersję tej wtyczki, więc wersja demo będzie zawierała tylko jakieś domyślne opcje. Wynika to z tego, że każdy ma inaczej zorganizowaną bazę danych.
Stąd też taka cena.
Wszechstronność wielu rozwiązań, mimo że jest postrzegana jako zaleta, rodzi też wiele problemów. Oczywiście łatwiej założyć tylko jedną jedynie słuszną specyfikę działania firmy i terroryzować wszystkich wymuszając taką filozofię pracy.
Ja staram się włączyć integrację do działającego organizmu poprzez jak najmniejszą w niego ingerencję, oczywiście kosztem mojej pracy.
Nie mówię, że takie rozwiązanie jest najlepsze, ale takie przyjąłem. Przydałoby się drugie rozwiązanie, do którego to Państwo będziecie się musieli dopasować. Być może powstanie za kilka miesięcy.
Proszę pytać dalej, bo każde uwagi są bardzo cenne.
Witam,
Pytanie dotyczące exportu.
W jaki sposób wprowadzić do exportowanego pliku pole, którego wartość będzie zależała od warunku.
Chodzi mi konkretnie o to, aby w przypadku gdy ilość jest większa od 0, pojawiła się w danym polu cyfra 1, a w przeciwnym wypadku cyfra 0.
Myślę o Parametrach użytkownika - w konfiguracji eksportu do sklepu internetowego, ale nie bardzo wiem jak tam zapisać warunek.
W eksporcie z magazynów, ale uniwersalnym, jest zrobiona taka funkcja jak plik wymiany.
Nie ma tego w sklepie internetowym. Jeżeli są to ilości całkowite to widze na razie tylko bardzo okrężne rozwiązanie problemu.
Jak ustawiasz eksport towaru to w zakładce struktura , wchodzimy na pole stan magazynowy i dajemy modyfikuj
Tam ustawiamy prefiks np xxx , szerokość pola 1 i offset 0. Wyeksportowane zostanie do pliku tylko pierwsza cyfra z ilości czyli xxx0 dla zerowej ilości i np xxx1, xxx2 xxx3 dla ilości zaczynających sie 1,2,3.
Taki plik tekstowy możemy edytować np w notatniku i zamienić xxx0 na 0, xxx1 na 1, xxx2 na 1 xxx3 na 1 itp. Jest to bardzo pogmatwany sposób ale można na razie jakość rozwiązać problem
A może by zastosować inny sposób? Konfigurujesz eksport wszystkich towarów z parametrem 0 a następnie powtarzasz z parametrem 1 ale z wyłączeniem stanów zerowych. Stosuję takie rozwiązanie do wyłączenia wyświetlania towarów o stanach zerowych.
Nurek: pomysł dobry, ale przy "rozmiarówce" odpada.
Mam sytuacje taką (indeks+rozszerzenie rozmiarowe):
123456 śpiochy ilość zawsze zero (bo to jest "wzorzec")
123456-56 śpiochy wzrost 56 cm ilość 1
123456-62 śpiochy wzrost 62 cm ilość 0
Zagadnienie, które usiłuje rozwiązać, polega na tym, aby ustawić status 0 (nie wyświetlaj produktu) w momencie, gdy wszystkie ilości będą zero (dla każdego rozmiaru ilość będzie zero), w przeciwnym wypadku status 1, wyświetlaj produkt.
Ogarnąłem z grubsza rozmiarówkę na prestashop, i śmiga mi ładnie export na "kombinacjach" (przy czym export dotyczy wyłącznie aktualizacji stanów magazynowych i cen sprzedaży).
Jedyny problem którego automagicznie nie potrafię rozwiązać, to właśnie kwestia nie pokazywania produktu z ilością zerową i ponownego pokazywania gdy ilość będzie większa od zera.
oskardto
Nurek: pomysł dobry, ale przy "rozmiarówce" odpada.
Zagadnienie, które usiłuje rozwiązać, polega na tym, aby ustawić status 0 (nie wyświetlaj produktu) w momencie, gdy wszystkie ilości będą zero (dla każdego rozmiaru ilość będzie zero), w przeciwnym wypadku status 1, wyświetlaj produkt.
Tego nie da się zrobić. Pole "parametr użytkownika" to stała wartość, niezależna od żadnych warunków. Jedyne wyjście to puszczać makro w magazynie (makrem można coś takiego zrobić w magazynie, ale jest to b. pracochłonne)
Lepsze wyjście to zmuszenie programistów Symplexu, aby dorobili taką opcję jako nowe "pole z magazynu".
Jest już "stan magazynu (gdy dodatni)", "ilość bez przecinków", musiałoby się jeszcze na liście znaleźć pole z magazynu pod tytułem "czy jest na stanie" albo coś w tym stylu.
hantomek napisał/a:
Wiadomo coś w sprawie uniwersalnej/testowej integracji z Prestashop? Czy dalej z wiadomych powodów cisza i cisza...
Ostatnio praktycznie nie zaglądam na forum. Do Prestashopa przymierzałem się ponownie, ale znowu polegliśmy na dodawaniu obrazków. Chodzi o to, że dodanie obrazka w tym sklepie jest równoznaczne z wygenerowaniem dla niego losowego identyfikatora i stworzeniem dla niego miniaturek, które trzeba zapisać na serwerze. Gdybym chciał dodawać towary z obrazkami ze Smalla, musiałbym:
1. Wgrać na serwer plik obrazka
2. Wydłubać z kodu sklepu i uruchomić procedury przypisania obrazka do towaru
3. Procedura ta zapisze na serwerze kilka plików (rozmiar oryginalny pod swoją nazwą i zestaw miniatur)
I to wszystko powtórzyć np. 2 tys. razy (jeżeli mamy tyle towarów w Smallu)
Całość trwa koszmarnie długo i nie nadaje się do użytku. Dla porównania w innych sklepach wystarczy wgrać plik poprzez FTP do odpowiedniej lokalizacji i zapisać w bazie jego nazwę.
Jest natomiast jedno wdrożenie, w którym połączyłem Prestę ze Smallem, ale w mniejszym zakresie - tylko aktualizacja stanów towarowych i cen produktów, na podstawie kodów kreskowych. U tego klienta baza ze Smalla jest zupełnie niezależna od bazy w sklepie internetowym. Punktem zaczepienia pomiędzy nimi są tylko kody kreskowe.
Taka integracja wymagała drobnej modyfikacji bazy Presty (dołożenie dodatkowych indeksów), ale wszystko działa bez zarzutu już od kilkunastu miesięcy.
Myślę, że zrobienie importu zamówień również byłoby wykonalne.
Jest natomiast jedno wdrożenie, w którym połączyłem Prestę ze Smallem, ale w mniejszym zakresie - tylko aktualizacja stanów towarowych i cen produktów, na podstawie kodów kreskowych. U tego klienta baza ze Smalla jest zupełnie niezależna od bazy w sklepie internetowym. Punktem zaczepienia pomiędzy nimi są tylko kody kreskowe.
Taka integracja wymagała drobnej modyfikacji bazy Presty (dołożenie dodatkowych indeksów), ale wszystko działa bez zarzutu już od kilkunastu miesięcy.
Z kim trzeba się kontaktować w sprawie tego wdrożenia? pozdr
witam. Jak obecnie wygląda sprawa współpracy smalla z Prestashop?
Z moich wytycznych, potrzebuje ściągać stany magazynowe ze smalla, przy sprzedaży internetowej, czyli po prostu stany mają się na bieżąco aktualizować.
Przy czym nie ma przypisanych kodów kreskowych przy produktach
Jeżeli chodzi o wtyczkę, to jest już kilka sklepów współpracujących w ten sposób z Prestą - można dodawać nowe towary, aktualizować stany i ceny, a także importować zamówienia do programu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum