Home ::  FAQ :: Szukaj :: Użytkownicy :: Grupy



Poprzedni temat «» Następny temat
numeracja dokumentów w podatkowej księdze przychodów-rozchod
Autor Wiadomość
darekkubicki 

Posty: 37
Wysłany: 2010-08-27, 11:11   numeracja dokumentów w podatkowej księdze przychodów-rozchod

proszę o info czy numeracja księgi ma być narastająco od początku roku czy też może być dla każdego miesiąca oddzielnie tzn, czy może się zaczynać od 1 w każdym miesiącu

w przepisach zanalazłem tylko to "§ 9. 1. Podatnik jest obowiązany zbroszurować księgę i kolejno ponumerować jej karty." nic tu nie ma o narastaniu numeracji od początku roku. jeszcze jest wzmianka że ten numer ma być naniesiony na dokument.

small b nie numeruje automatycznie od początku roku. po naszych interwencjach w każdym miesiącu (podawanie ręcznie dla każego nastepnego miesiąca numeru początkowego który bedzie większy o 1 od numeru końcowego z poprzedniego miesiąca) uzyskamy numerację narastającą.

ja stosuję numerację narastającą w roku. miałem kontrolę USk i tam mieli takie oczekiwania. co prawda nie potrafili podać ich podstawy, ale miełem do przenumerowania tylko 2 miesiące więc to zrobiłem. lepiej z nimi nie zadzierać. chciałbym to jednak wiedzieć na pewno.

po drugie mała prośba do programistów z Symplexa - czy nie można by program sam "zaciągał" automatycznie numer kolejny z miesiąca poprzedniego? nie ma tego w opcjach (w ksiedze zestawienie roczne jest tylko miejsce do wpisywania numeru początkowego)

jak zapominam o tym, to mam do wyrzucenia 80 kartek wydruku (a zdarza się to niestety)
 
 
Basia 


Pomogła: 18 razy
Posty: 124
Wysłany: 2010-08-31, 09:33   

Witam,
sposób numeracji dokumentacji księgowej, tak jak i większość innych zasad w księgowości, ustala się na początku roku księgowego i według tych ustaleń pracuje się cały rok. Dopuszczalne jest zastosowanie jednej numeracji dla całego roku księgowego jak i numeracji odrębnej w każdym miesiącu, ale najczęściej spotykam się z numeracją roczną.

Pozdrawiam
Basia
tel: 74-6475961
 
 
 
darekkubicki 

Posty: 37
Wysłany: 2010-08-31, 10:37   

witam
dziekuję pani Basiu
też mam takie przeświadczenie że można stosowac numerację roczną i osobną dla każdego miesiąca.
ma być ponumerowane. i tyle przepisy.
a jak to już kwestia interpretacji. ponoć w/g mętnych tłumaczeń kontrolujących z USk naniesiony numer indentyfikuje dodatkowo dokument i umieszcza go jednoznacznie w ksiedze. bo np jeden i ten sam dokument może być użyty w kilku miesiacach. kupy to wszystko się nie trzyma. przecież jest jeszcze nr faktury. czuć tu na kilometr że zakłada się oszukiwanie przez podatnika.

nie zamierzam z tym walczyc i nikomu nie polecam potyczek z USk. płynę z falą a nie przeciw niej i stosuję numerację roczną. aktualne więc nadal jest ;
darekkubicki napisał/a:
po drugie mała prośba do programistów z Symplexa - czy nie można by program sam "zaciągał" automatycznie numer kolejny z miesiąca poprzedniego? nie ma tego w opcjach (w ksiedze zestawienie roczne jest tylko miejsce do wpisywania numeru początkowego)

pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group