Home ::  FAQ :: Szukaj :: Użytkownicy :: Grupy



Poprzedni temat «» Następny temat
pomoc przy porządkowaniu dokumentów wpisanych do ksiegi
Autor Wiadomość
darekkubicki 

Posty: 37
Wysłany: 2010-06-24, 15:04   pomoc przy porządkowaniu dokumentów wpisanych do ksiegi

jesteśmy zobowiązani przepisami dot. prowadzenia Podatkowej Księgi Przychodów-Rozchodów (PKPR) do NANIESIENIA na dokument źródłowy nru odpowiadający pozycji w księdze podatkowej i fizyczne UŁOŻENIE ich w kolejności tych numerów

chciałbym się dowiedzieć jak użytkownicy sobie radzą z tym problemem


jest to bardzo proste w swoim założeniu - a wysoce kłopotliwe jeśli weźmie się pod uwagę ;

setki (idące w tysiące) dokumentów na które trzeba nanieść numer,
program sortuje księgę w/g daty księgowania - nie pokrywa to się najczęściej z datą wystawienia dokumentu - co mogło by być pomocne przy wstepnym przygotowaniu dokumentów,
dokumenty są wpisywane przez kilka osób i różnych miejscach


proponowałem aby można było dokonać wydruku/wyświetlenia ksiegi podatkowej (nawet wstępnego) gdzie obok nr kolejnego księgi mógłby być ukazany Nr Dowodu Księgowego - NDK (program sb nadaje go dla każdego wprowadzanego dok.zakupowego - także korekt)

to ułatwiło by ich oznaczenie i ułożenie wymagane przez przepisy - wystarczy wstępnie posegregowac dokumenty w/g ich numerów (dokumenty zakupowe właśnie w/g NDK) a następnie (po odpowiednim posegregowaniu wg kolumny księgi zawierający NDK) nadawać kolejno z wydruku/wyświetlenia odpowiadający im numer księgi podatkoweji. nastepnie wystarczy ułozyć ksiegę w/g wymaganego numeru księgi.

myslę że jest o co walczyć - taka prcedura da bonus kilku godzin miesięcznie przy np 500 dokumentach

samo miejsce zamieszczenia nr dowodu księgowego w samej księdze jest było by bez
znaczenia. byle tylko można uwidocznić ten numer przy wydruku/wyświetleniu (no i posegregować wstepnie wydruk/wyświetlenie w/g tej kolumny)
 
 
Basia 


Pomogła: 18 razy
Posty: 124
Wysłany: 2010-07-21, 08:52   

Witam,
nie bardzo jest dla mnie zrozumiały sposób z nr dowodu księgowego, przecież i tak księga musi być ułożona wg daty księgowania, poza tym myślę że numerowanie dokumentów powinno się odbywać już po rozliczeniach żeby nie pominąć żadnego dokumentu i nie trzeba było przenumerowywać ponownie, a puki co to układać części dokumentów chronologicznie, oddzielając każdy dzień, później będzie łatwiej złożyć je w całość.

Pozdrawiam
Basia
74-6475961
 
 
 
bastizg 

Pomógł: 31 razy
Posty: 225
Wysłany: 2010-07-21, 09:07   

W zasadzie ma Pani rację, Pani Basiu, ale pomysł z możliwością umieszczenia numeru dowodu księgowego w KPiR sam w sobie nie jest zły. Co prawda wygląd KPiR i opis rubryk jest "zdefiniowany" przez Ministra, ale zostaje zawsze kolumna Uwagi i jakby tam była możliwość umieszczania tego numeru.
 
 
 
Basia 


Pomogła: 18 razy
Posty: 124
Wysłany: 2010-07-21, 11:52   

Witam,
myślę, że można byłoby coś takiego zrobić na "wtyczkę" ale trzeba już rozmawiać bezpośrednio z naszymi programistami czy da się taką wtyczkę w programie zastosować i sugeruję tutaj już kontakt telefoniczny z nami.

Pozdrawiam
Basia
74-6475961
 
 
 
darekkubicki 

Posty: 37
Wysłany: 2010-08-04, 11:51   

wracam po małym urlopie :-)
Basia napisał/a:
myślę że numerowanie dokumentów powinno się odbywać już po rozliczeniach żeby nie pominąć żadnego dokumentu i nie trzeba było przenumerowywać ponownie

oczywiście że tak, właśnie to powoduje problemy
na koniec miesiąca, a właściwie to przed 20 miesiąca nastepnego mamy taką sytuację
3 segregatory dokumentów wpisywanych w różnych miejscach, przez różne osoby, wczytywane elektronicznie, wpisywane ręcznie, przesyłane pocztą z opóźnieniem od daty wystawienia nawet i kilkutygodniową, korekty itp.itd.

wszystko to jest wprowadzone w programie, wypełniamy ksiegę za dany miesiąc i otrzymujemy ponumerowane zestawienie (ksiegę) w/g której mamy to całą bibliotekę ułożyć

wstepne posegregowanie w/g dat wystawienia NIC NIE DAJE
około 50% dokumentów ma datę księgowania RÓŻNĄ od daty wystawienia
po takiej segregacji jesteśmy praktycznie w punkcie wyjścia (jest lepiej ale nie dobrze)

lepszym krokiem mogło by być wpisywanie na fakturze daty ksiegowania i wstepne posegregowanie ich w/g tej wypisanej na dokumentach daty itd.
ale tu też są problemy! niektórych faktur, dokumentów w momencie wpisywania NIE MAMY (elektroniczny przesył)

innym sposobem który przychodzi mi do głowy to wpisywanie JEDNEJ daty ksiegowania dla całego miesiąca (nie praktykowałem tego) - dokumenty ułożą się /wg kolejności wpisywania - a co za tym idzie w/g NDK (NDK numer dowodu księgowego - pole rekordu z Tabele;Zakupy;Rejestr faktur oraz Rejestru korekt - nie mylić z polem numer dokumentu) to ułatwi ich ułożenie-przyporządkowanie do księgi.

moja propozycja która leczy te wszystkie bolączki, była i jest bardzo prosta. uwidocznienie w księdze NDK.
niekoniecznie NDK musi być drukowane w księdze. może być uwidaczniane. jak to rozwiązać? dziesiątki sposobów. od wstawienie nowej kolumny (do wyświetlenia) w ksiedze do doklejenia NDK do treści w kolumnie uwagi
bastizg napisał/a:
Co prawda wygląd KPiR i opis rubryk jest "zdefiniowany" przez Ministra, ale zostaje zawsze kolumna Uwagi i jakby tam była możliwość umieszczania tego numeru.


moja rekomendacja na rozwiązanie tego problemu

w polu rekordu księgi podatkowej nazwanej "numer dowodu ksiegow." mamy miejsce na 32 znaki. jeśli chodzi o dokumenty zakupowe wpisywane jest tu pole rekordu "numer dokumentu" z Tabele;Zakupy;Rejestr faktur oraz Rejestru korekt które mają zdefiniowaną długość 16 znaków!. i tu jest miejsce do doklejenia do obecnej zawartości "numer dowodu ksiegow." odpowiadający dla tego dokumentu NDK. czy zezwalać programowi na drukowanie NDK? w/g mnie tak, ale niekoniecznie. wystarczy wyspecyfikować do wydruku tylko pierwsze 16 znaków z pola rekordu księgi podatkowej nazwanej "numer dowodu ksiegow.". najważniejsze jest to by operator mogł 'podejrzeć' NDK - wystarczy nacisnąć enter znajdując się na polu rekordu księgi podatkowej nazwanej "numer dowodu ksiegow." interesującego nas dokumentu. wyswietlone zostaną 32 znaki w tym 'doklejony' NDK odpowiadający temu dokumentowi. nic nie trzeba przekonstruowywać. miejsce jest. ewentualnie modyfikacja specyfikacji wydruku.

a dlaczego tak z tym walczę? proste. nie lubie płacić za rzeczy nieproduktywne. a ułożenie u mnie tych 3 segregatorów to prawie 8 godzin pracy (sam sprawdzałem) a NDK skróci ten czas do 1-2 godzin

pozdrawiam
 
 
Basia 


Pomogła: 18 razy
Posty: 124
Wysłany: 2010-08-04, 12:37   

Witam,
wstępnie udało mi się ustalić że dałoby radę zrobić coś takiego na wtyczkę, proszę zadzwonić do nas i rozmawiać z Panem Grzegorzem, który zna już temat.

Pozdrawiam
Basia
74-6475961
 
 
 
darekkubicki 

Posty: 37
  Wysłany: 2010-08-27, 10:10   

ponieważ zrobienie wtyczki kosztuje ca 800 zostałem zmuszony do radzenia sobie we własnym zakresie. potrzeba jest matką naszej kreatywności. poradziłem sobie z tym problemem wykorzystując drzemiące w programie możliwości dostepne dla każdego użytkownika i chce się podzielić z Wami

WAZNE
przed przystapieniem do tej procedury ZARCHIWZUJ MIESIĄC i w jej czasie NIE POZWÓL na pracę innym użytkownikom

u mnie (800 dokumentów) procedura trwa ok 10 min i późniejsze ułożenie we właściwej kolejności ksiegi jest dziecinne proste

KROK 1
nagraj makro pozwalające szybko usuwać zawartość kolumny

KROK 2 wchodzimy w TABELE/ZAKUP i kolejno dla FAKTUR KRAJOWYCH, KOREKT, FAKTUR RR, KOREKT, FAKTUR WNT, KOREKT powtarzmy dwie proste czynności

a) selekcjonujemy dane które są pobierane do księgi (u mnie ksiegowanie jest wg daty ksiegowania więc wg tej kolumny selekcjonuję np.dla sierpnia ustawiam warunek od 1 do 31 sierpnia)
b) usuwam makrem z kroku 1 zawartość kolumny "Nr dokumentu" we wszystkich zaznaczonych dokumentach w/g pktu a)

KROK 3
wypełniam księgę

KROK 4
drukuję ją (oczywiście wyrzucam niepotrzebne kolumny by drukować tylko jedną stronę )

TAKA KSIĘGA JEST TYLKO POMOCĄ PRZY UKŁADANIU DOKUMENTÓW

W MIEJSCU GDZIE POPRZEDNIO BYŁY NUMERY FAKTUR MAMY NUMERY DOWODU KSIĘGOWEGO I TO JEST TO O CO NAM CHODZIŁO

KROK 5
DEARCHWIZUJĘ MIESIĄC

można normalnie pracować

powodzenia
:-)
Ostatnio zmieniony przez darekkubicki 2010-09-01, 09:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
piotrek 
Administrator
programista


Pomógł: 77 razy
Posty: 1894
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2010-08-27, 13:35   

Przeczytałem dwa razy i nadal nie jestem w stanie spamiętać, ale cieszę się, że nasi użytkownicy tak dobrze radzą sobie z programem :mrgreen:
 
 
 
grzesiek 


Pomógł: 21 razy
Posty: 396
Wysłany: 2010-08-27, 13:44   

Z tego co pamiętam jeśli chodzi o naszą rozmowę to mówił Pan, że prawdziwy numer dokumentu jest niezbędny w księdze podatkowej (nie tylko numer dowodu księgowego)? Jak Pan rozwiązał ten problem?

A z innej beczki ja sugerowałbym troszkę modyfikację Pana procedury.
Sugerowałbym nie tyle usuwanie numeru dokumentu (faktycznie powinien być taki jaki nadał nam nasz dostawca) tylko nagranie makra, które kopiuje (a dokładnie wycina) numer i wkleja go do np. rubryki uwag. Po pobraniu posortowanych danych do księgi można przywrócić numery. :mrgreen:
Oczywiście trzeba nagrać makro na tyle "fajnie" aby gdy faktura jest z dok. PZ nie kasować całej zawartości pola uwagi (oczywiście jeśli zależy nam na tych danych).

Pozdrawiam
 
 
darekkubicki 

Posty: 37
Wysłany: 2010-08-30, 12:18   

piotrek napisał/a:
Przeczytałem dwa razy i nadal nie jestem w stanie spamiętać, ale cieszę się, że nasi użytkownicy tak dobrze radzą sobie z programem

grzesiek napisał/a:
prawdziwy numer dokumentu jest niezbędny w księdze podatkowej (nie tylko numer dowodu księgowego)? Jak Pan rozwiązał ten problem?


zauważyłem że jeśli się nie poda nr dokumentu (faktury) podczas jej wprowadzania do systemu (w TABELE/ZAKUP) - program pobierając dokumenty do księgi podatkowej nie "lubi" takich pustych "numerów" i w tym miejscu wpisuje numer dokumentu ksiegowego NDK który to jest przydzielany automatycznie każdemu wprowadzanemu dokumentowi w TABELE/ZAKUP. jest to logiczne. każdy dokument zakupowy musi mieć swój nr i tego WYMAGAJĄ przepisy o księdze.

aby zmusić program do wykazania w księdze NDK wystarczy usunąć nr dokumentu (faktury) z TABELE/ZAKUP a program je zastąpi numerem NDK podczas "zaciągania" do księgi. (oczywiście wcześniej robimy kopie danych) wydrukować tak spreparowaną księge gdzie zamiast nr dok(fak) będą NDK. użyć tego wydruku do układania księgi.
przywrócić stan sprzed usuniecia nr dokumentu (faktury) - wczytać kopię danych. wydrukować WŁAŚCIWĄ księgę. będzie miała wszystkie nr jak przed usuwaniem
grzesiek napisał/a:
Sugerowałbym nie tyle usuwanie numeru dokumentu (faktycznie powinien być taki jaki nadał nam nasz dostawca) tylko nagranie makra, które kopiuje (a dokładnie wycina) numer i wkleja go do np. rubryki uwag. Po pobraniu posortowanych danych do księgi można przywrócić numery

jak najbardziej.dróg jest wiele. nie jestem wprawiony w tworzeniu skomplikowanych makr a w szczególności użycie procedur kopiowania.
WAŻNE jest ścisłe zastosowanie się do UWAG by utworzyć kopię przed procedurą i po niej przywrócić stan z tej kopii. w przypadku pracy sieciowej NIE można POZWOLIĆ na pracę innych użytkowników. efekt będzie ten sam
pozdrawiam
 
 
grzesiek 


Pomógł: 21 razy
Posty: 396
Wysłany: 2010-08-31, 12:29   

Teraz rozumiem i faktycznie nie trzeba wycinać tylko można wszystko przywrócić z kopii. :) Ale wciąż nie ma odpowiedzi na moje pytanie, a mianowicie:

Usuwając "prawdziwe" nr faktur zakupu "zmusza" Pan program aby pobrał do KPiR numery dowodów księgowych (NDK) i to jest jasne. Ale z tego co zrozumiałem "prawdziwy" nr faktury zakupu POWINIEN BYĆ w KPiR uwidoczniony, a stosując Pana metodę niestety nie da się tego zrobić.
 
 
darekkubicki 

Posty: 37
Wysłany: 2010-09-01, 09:24   

witam
grzesiek napisał/a:
Ale z tego co zrozumiałem "prawdziwy" nr faktury zakupu POWINIEN BYĆ w KPiR uwidoczniony, a stosując Pana metodę niestety nie da się tego zrobić


darekkubicki napisał/a:
przywrócić stan sprzed usuniecia nr dokumentu (faktury) - wczytać kopię danych. wydrukować WŁAŚCIWĄ księgę. będzie miała wszystkie nr jak przed usuwaniem

tu jest odpowiedź. ksiega będzie miała nr faktur które "usuneliśmy" z kopii. oczywiście możliwe też jest odwrotne działanie; najpierw drukujemy WŁAŚCIWĄ księgę a potem preparujemy tą POMOCNICZĄ służącą tylko do fizycznego ułożenia ksiegi dokument po dokumencie :mrgreen: .

pozdro
 
 
POL-GRAB 

Posty: 157
Wysłany: 2011-02-02, 13:18   

Ja jak wprowadzam faktury to na tych fakturach ołówkiem zapisuje Nr. dowodu księgowego
potem chyba wystarczy poukładać kolejno(i wtedy wiem czy dana faktura jest już w systemie czy nie)

[ Dodano: 2011-03-23, 21:15 ]
Natomiast mam problem z księgowaniem wydatków pozostałych typu listy polecone wyciągi
bankowe itp. Przydałaby się dodatkowa tabelka na wpisywanie takich kosztów
_________________
Kazik
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group