Szukam pomocy jak wysyłać i odbierać dane do sklepu SHOPER z SB
Nie znam tego sklepu a chce pomóc klientowi który ma i SB i ten sklep
Wszelkie sugestie mile widziane
Wysyłać dane można z wersji sprzedaż do pliku CSV, a następnie wczytywać w panelu administracyjnym sklepu. Do komunikacji automatycznej i w obie strony jest wtyczka, trzeba kontaktować się ze mną.
Dołączę się do tematu.
W jaki sposób można wysyłać zdjęcia produktów z SB4, jeżeli sklep jest dostarczany, jako usługa na serwerze twórcy Shopera?
Zdjęcia produktów mają nazwy takie jak symbole towarów.
Przesyłanie zdjęć już nie aktualne, bo właśnie to rozgryzłem i wszystko ładnie lata.
Ostatnio zmieniony przez Pawilon Handlowy 2015-03-17, 20:35, w całości zmieniany 1 raz
Ja w zeszłym roku pisałem w tej sprawie do shoper.pl Oto jaką otrzymałem odpowiedź:
"Witam serdecznie Panie Jarosławie,
Aktualnie staramy się przekonać firmę Symplex do wykonania integracji - zachęcam również i Pana do przyłączenia się.
Osobą odpowiedzialną po ich stronie jest Pan Piotr \tutaj nazwisko i numer tel. do Pana Piotra\"
Jak tam sprawa wygląda na dzień dzisiejszy?
Od jakiegoś czasu zbieram się do postawienia sklepu internetowego jednak ciągle się waham, które rozwiązanie wybrać. Z którym systemem będę miał najlepszą integrację ze Small Businessem.
Panowie z Shopera chcą stworzyć w integrację w oparciu o ich WEBAPI
i tutaj rzeczywiście rozwiązania na razie nie ma, bo w zeszłym roku miałem inne zobowiązania, natomiast można zrobić połączenie z Shoperem z tzw. licencją samodzielną na własnym serwerze:
https://www.shoper.pl/licencja-samodzielna/
jedno takie wdrożenie funkcjonuje od 2012 roku.
Co do Webapi, to jest to rozwiązanie mniej wydajne, choć w przypadku tego producenta i tak nie jest tak źle, bo udostępniają możliwość połączenia prze JSON.
Niestety Webapi znacznie ogranicza możliwości integracji. Nie da się np. zrobić synchronizacji tylko i wyłącznie po kodach EAN, tzn. mamy dwie odrębne bazy - w Smallu i w Shoperze, punktem wspólnym jest tylko EAN i na tej podstawie chcemy uaktualnić w sklepie ceny i stany towarowe na podstawie danych ze Smalla. Wszystkie metody służące do modyfikacji parametrów produktów odwołują się do nich przez ID, a to otrzymujemy tylko wtedy, gdy sami dodamy towar do sklepu i zapiszemy sobie ID gdzieś w bazie Smalla.
Podsumowując - przy większym zainteresowaniu Shoperem takie rozwiązanie powstanie, ale będzie miało pewne ograniczenia, których nie da się przeskoczyć. A może panowie z Shopera dorobią takie metody? Jak na razie moje doświadczenie z innymi producentami sklepów było takie, że nikt nic nie chciał dorabiać.
Cytat:
W jaki sposób można wysyłać zdjęcia produktów z SB4, jeżeli sklep jest dostarczany, jako usługa na serwerze twórcy Shopera?
Zdjęcia produktów mają nazwy takie jak symbole towarów.
Przy Shoperze - usłudze, po kodzie kreskowym do już istniejących towarów w sklepie, nie da się tego zrobić, bo API nie udostępnia takiej metody:
https://www.shoper.pl/help/api
Wszystkie metody product.image... operują na ID produktu, które zwracane jest w momencie utworzenia produktu.
Shoper działa tak samo, jak wersja abonamentowa, różnica jest w tym, że wtedy można zainstalować Shopera na swoim serwerze i nie trzeba ponosić stałych kosztów miesięcznych (czyli zwróci się po roku lub dwóch).
Czy działa tak samo jak Prestashop? Ciężko mi powiedzieć. Presta robi na mnie coraz lepsze wrażenie, podobnie Sote.
Imię, nazwisko, NIP i adres mają swoje standardowe pola w tabeli i tam się zapiszą. IP, nr telefonu mogą się zapisać w rubrykach definiowalnych (informacje 1, informacje 2, informacje 3), które w tabeli kontrahentów możemy przeznaczyć na przechowywanie dowolnych danych.
Przy kolejnym imporcie program może rozpoznać kontrahenta po nipie albo symbolu i kolejne zamówienia dopisać do tego samego kontrahenta.
Ja jestem raczej zdecydowany na Shoper + integracja. Zastanawiam się tylko czy od razu robić integrację czy najpierw sobie poustawiać w panelu Shopera dane typu kategorie, atrybuty itp. i dopiero później zintegrować z SB?
To zależy od tego, jak ma wyglądać synchronizacja. Jeżeli tylko aktualizacja stanów i cen, to można wszystko wcześniej poustawiać. Jeżeli więcej danych ma wychodzić ze Smalla, w tym mają być dodawane nowe towary, to lepiej najpierw zrobić eksport ze Smalla, a potem ustawiać resztę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum